Du er aldrig længere væk fra lykken end et bevidst åndedrag.

At opleve lykke jævnligt og kunne holde den i flere dage i træk kræver øvelse. Det lærte jeg under mit arbejde med at komme ud af depression og stress. Jeg fandt og fik kontakt med lykken i mig.

Lykke er ikke afhængig af noget uden for en selv. Jeg opdagede, at lykken var noget, jeg kunne komme i kontakt med – inde i mig selv. Lykke er en tilstand, som vi altid bærer i os. Når vi ubevidst samstemmer os med den, opdager vi, at vi er lykkelige, ved at kroppen fyldes af en uudsigelig glæde.

Da jeg kom i kontakt med lykketilstanden og opdagede, at den ikke havde noget med glædesfølelsen at gøre, begyndte jeg at øve mig i at sanse lykketilstanden.

Jeg øvede mig på at sanse, beskrive og blive bevidst om, hvordan lykketilstanden føltes for mig; jeg undersøgte den igennem min krop, hvilke tanker den bragte med sig, hvordan den føltes i kroppen. Jeg samlede på sanseindtrykkene, som var med til at identificere lykken for mig.

Der findes ikke noget kvikfix til varig lykke. Min oplevelse af lykke er ikke magen til andres. Lykke opleves og sanses forskelligt for hver af os. Lykken kommer af at arbejde med sig selv, at komme i kontakt med sit inderste selv. Og det tager tid. Det er tiden værd, for jeg kan love dig, at det er fantastisk at kunne manifestere lykken, når du vil. Når lykken er fraværende, har du har glemt, hvem du virkelig er. (Se mit forrige indlæg på bloggen).

Når vi bevidst har trænet os i at opleve de små stunder af lykke, bliver vi lidt efter lidt dygtigere til at holde den rette fokus i længere tid og dermed forlænge lykkefølelsen ganske betragteligt. Så lev taknemmeligt, vær bevidst om lykketilstandens fine signaler og træn dig i at holde lykkens fantastiske tilstand i din bevidsthed.

Du er ikke længere væk fra lykken end et bevidst åndedrag! – Når du opdager, at du ikke har kontakt med lykken, ved du, at det skyldes, at du ikke har kontakt med dit inderste selv, men i stedet har identificeret dig med den rolle, du varetager her og nu. Når du har trænet, sanset og forstået, hvordan lykketilstanden opleves af dig, kan du følge min opskrift på at tage kontakt med lykken:

  1. Tag et dybt og bevidst åndedrag, som centrerer dig i dit inderste selv.
  2. Samtidig forestiller du dig, at kroppen føles på samme måde, som når du er lykkelig.
  3. Kæd det sammen med følelsen af taknemmelighed. Så vil du alt efter engagementet opleve lykken komme til dig.
  4. Øv dig dagligt. Så vil du opnå at være lykkelig i længere og længere tid.

I dag bestemmer jeg selv i 60-80% af tiden, om jeg vil være lykkelig. Jeg har det vanskeligst, når jeg har identificeret mig med raseri. – Med bevidst træning vil du også kunne opnå mindst 60-80% og undervejs opdage dine svagheder. Fordelen ved at være lykkelig er, at det er hele besværet værd.

Jeg ønsker dig god rejse mod lykke og kærlighed. – Ha’ en dejlig dag!
Kim Achen, Foredragsholder, IdentitetsCoach® – Ekspert i at skabe et liv og miljø uden stress.

#Lykkelig #taknemmelighed #lykkeudenstress

Reklamer

Tags: , , , ,

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s


%d bloggers like this: